poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Mała FLAGA na 1, 2 i 3 maja

Święta majowe tuż tuż. 1 maja Międzynarodowe Święto Pracy, 2 maja to Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej, a 3 maja - Święto Konstytucji, więc trzeba flagi wywiesić, a może dopiero zrobić? Mała lekcja patriotyzmu połączona z zabawą manualną, czyli proponuje wykonać malutkie flagi państwowe, które będzie można umieścić w dowolnym miejscu naszego domu, albo ofiarować komuś...



Materiałów niewiele nam potrzeba, bo dzięki opatrzności nasza flaga jest uboga w ilość kolorów:) Zatem przygotujmy: wykałaczki, papier biały i czerwony; a z przyborów: klej, nożyczki, ołówek i linijkę.



Zaczynajmy. Rozszyfrujmy jak zrobić polską flagę:)
1. Z białego papieru wycinamy prostokąt 2cm na 6cm. Zaznaczamy na nim podział w połowie czyli na wysokości 1cm. Z czerwonego wycinamy prostokąt tak na oko 1,5cm na 6,5cm; chodzi o to, by czerwony wystawał poza prostokąt biały, tak będzie łatwiej kleić.
2. Przyklejamy czerwony prostokąt do białego. Górna krawędź czerwonego ma się oczywiście znaleźć na połowie białego, tam gdzie zaznaczyliśmy wysokość 1cm.
3. Odwracamy pracę i przycinamy tę części czerwonego prostokątu, który wystaje poza biały.
4. Składamy flagę wzdłuż krótszego boku. W samym zgięciu umieszczamy wykałaczkę, smarujemy klejem i sklejamy.
5. Flaga gotowa na 1 maja :) i na 2 maja ... i na 3 maja.



Flaga lub flagi gotowe. Ja robiłam je z dzieckiem dwuletnim, to znaczy ja robiłam, a maluch latał i wybierał doniczki, które uszczęśliwić tymi naszymi mini flagami, bo postanowiłyśmy umieścić je w doniczkach, a później, intensywnie dyskutując, co i jak razem wtykałyśmy flagi w ziemię :)
Dekoracje pierwszomajowe już raczej zapomniane, pozostał zwyczaj wywieszania flag. Nawet powiem szczerze, że póki co nie mam pomysłu na dekoracje w tym zakresie. Na pochód nie idę. Pamiętam, że jak ja byłam w przedszkolu, to robiliśmy transparent z napisem "1 maja", rysowaliśmy szczęśliwe dzieci na pochodzie, dumnie niosące flagi i kwiaty. Dodatkowo każdy przedszkolak dostawał swoją flagę, której musiał pilnować jak oka w głowie, ale to były zamierzchłe czasy. Teraz tylko flagi mam w głowie, oczywiście niezręcznie jest mówić o fladze państwowej w kategorii dekoracji i za to z góry przepraszam.
Jeśli chcecie poczytać więcej na temat Flagi Rzeczypospolitej Polskiej , jej prawdziwych wymiarów, jej prawdziwych kolorów, prawidłowych sposobów ekspozycji, odsyłam Was do "wikipedii..."



2 komentarze:

  1. I na 11 listopada:-)
    bardzo fajny, intuicyjny instruktaż!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super instrukcja tworzenia naszej flagi. Ja ze swoją pociechą często kolorujemy flagi różnych Państw, polecam każdej mamie. To super edukacja dla dziecka.

    OdpowiedzUsuń